تبلیغات
حرف های یک تکواندو کار - چگونه با ورزش یا بدون ورزش، کالری بسوزانیم؟
 
حرف های یک تکواندو کار
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : میثم هکس
نویسندگان
نظرسنجی
کدام بخش به وبلاگ اضافه شود؟








صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کالری ها چه طور مصرف می شوند؟

این نوشتار را دنبال کنید، روش های متعددی برای سوزاندن کالری ها وجود دارد. یه کم از این طرف، یه کم از آن طرف، در پایان روز حساب کنید، که طی این 24 ساعت، چه قدر کالری سوزانده اید؟

این کالری ها را با ورزش چه طور می توان سوزاند؟

قطعاً هر چه بیشتر ورزش کنیم، و تعداد دفعات و شدن آن بیشتر باشد، کالری بیشتری می سوزانیم.

یک توصیه: ورزشی را انتخاب کنید که مناسب شماست و دوستش دارید، زیرا باید به مدت طولانی این ورزش را انجام دهید.

دومین توصیه: شدت و مدت ورزش کردن تان را به تدریج افزایش دهید.

ورزش و مصرف کالری: چند عدد

میزان مصرف کالری برخی از ورزش ها به این ترتیب هستند:

یوگا: 100 کالری/ ساعت

گلف: 130 کالری/ ساعت

پیاده روی: 200-180 کالری/ ساعت

ژیمناستیک: 360 کالری/ ساعت

ژیمناستیک در آب: 400 کالری/ ساعت

دوچرخه سواری: 500-400 کالری/ ساعت

شنا: 400 کالری/ ساعت

دو: 700-600 کالری/ ساعت

تنیس: 400 کالری/ ساعت

اسکیت سواری: 800 کالری/ ساعت

اسکواش: 900 کالری/ ساعت

به چه روش های دیگری می توان کالری مصرف کرد؟

روش های بسیار دیگری برای مصرف کالری وجود دارد، بی آنکه نیاز باشد تعداد دفعات ورزش کردن تان را افزایش دهید.

بله، خیلی وقت ها فراموش می کنیم که بسیاری از فعالیت های دیگر هم کالری می سوزانند. اما عمده ترین بخش مصرف انرژی به عملکرد های بدن مان، نسبت داده می شود.

سوخت و ساز بدن 60 تا 70% کل انرژی مان را به مصرف می رساند. در واقع، اعضای مختلف بدن مان، مصرف کننده های بزرگ انرژی برای انجام فعالیت های شان هستند. حتی، هنگام خواب هم کالری می سوزانیم.

یک روش دیگر برای مصرف انرژی، هضم و ذخیره سازی مواد غذایی است! 10% انرژی مان صرف چیزی می شود که گرمازایی غذایی نام دارد.

20 تا 40% باقی مانده، صرف فعالیت های جسمی مان می شود در هر فردی نسبت به دیگری بسیار متفاوت است. اما توجه داشته باشید، آنچه که فعالیت جسمی نامیده می شود، ضرورتاً ورزش نیست. در این زمینه، همه آنها حساب می شوند و به هم اضافه می گردند.

به بیان دیگر، هر چه فعال تر باشیم، کالری بیشتری مصرف می کنیم، حتی اگر کسی ورزش نکند، به خاطر تمام آنچه که طی روز انجام می دهد، کالری می سوزاند.

برای مثال، شاید زنی ورزش نکند اما به فرزندانش رسیدگی می نماید، در دفترش کار می کند، 3 وعده غذا می پزد، میز غذا را می چیند، اتومبیلش را می راند، تا نانوایی پیاده می رود، به کارهای خانه رسیدگی می کند و غیره، به این ترتیب وی به راحتی 2000 کالری می سوزاند. اما این زن باز هم می تواند بهتر از این عمل کند...

ترفندهای کوچکی برای سوزاندن کالری بیشتر...

حتی فکر کردن هم نیازمند مصرف انرژی است، چیزی حدود 64 کالری/ ساعت. که کمی بیشتر از خوابیدن (فقط 60 کالری) است، البته به جز مواردی که مدت بسیار طولانی می خوابیم، در واقع، با 8 ساعت خواب شبانه، چیزی حدود 480 کالری، می سوزانیم.

دقایق پیاده روی تان را جمع کنید: برای هر نیم ساعت، 90 کالری از دست می دهید. هر چه در خیابان تندتر راه بروید، بیشتر می سوزانید.

کارهای خانه را فراموش نکنید: 30 دقیقه کار با جاروبرقی، 100 کالری می سوزاند، یعنی بیشتر از یوگا یا گلف.

هر باری که می دوید، 400 کالری می سوزانید.

یک ربع انجام خرده کاری ها، همراه با سوختن 50 کالری است. به خاطر این هم که شده، با خرده کاری ها و تعمیرات، آشتی کنید.

باغبانی بیش از 400 کالری در یک ساعت می سوزاند

برگرفته از سایت

http://www.shahinbavian.com/





نوع مطلب : آموزش، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




1396/06/18 06:48 ق.ظ
Its like you read my mind! You appear to know so much about
this, like you wrote the book in it or something. I think that you
can do with some pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is magnificent blog.
A fantastic read. I will definitely be back.
1396/05/30 10:27 ق.ظ
Hello friends, good article and fastidious urging
commented here, I am truly enjoying by these.
1396/05/15 02:30 ب.ظ
Since the admin of this website is working, no hesitation very rapidly it will be
famous, due to its quality contents.
1396/04/5 04:18 ق.ظ
I'm so happy to read this. This is the kind of manual that needs
to be given and not the accidental misinformation that's at the other blogs.
Appreciate your sharing this greatest doc.
1396/03/2 12:37 ق.ظ
Hello, Neat post. There's a problem with your website in internet explorer, could test
this? IE still is the marketplace leader and a good component to folks will miss your fantastic
writing due to this problem.
1396/03/2 12:00 ق.ظ
I'm not sure exactly why but this site is loading extremely slow for me.
Is anyone else having this problem or is it a issue
on my end? I'll check back later on and see if the problem still
exists.
1396/02/21 01:44 ق.ظ
These are in fact fantastic ideas in about
blogging. You have touched some pleasant points here.

Any way keep up wrinting.
1396/02/7 12:53 ب.ظ
It's going to be end of mine day, however before finish I am
reading this fantastic paragraph to improve my experience.
1396/01/29 01:10 ق.ظ
Thanks for the auspicious writeup. It in fact
was once a amusement account it. Look complex to more introduced agreeable from you!
However, how can we keep in touch?
1396/01/23 02:23 ب.ظ
It's an amazing article for all the online people; they will obtain advantage
from it I am sure.
1396/01/22 06:36 ق.ظ
This is very interesting, You're a very skilled blogger.
I have joined your feed and look forward to seeking more of your excellent post.
Also, I have shared your web site in my social networks!
1396/01/21 03:35 ب.ظ
Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from
this web site, and your views are pleasant in support of new visitors.
1396/01/21 08:18 ق.ظ
Excellent web site. Plenty of helpful info here. I'm sending it to some pals ans also sharing in delicious.
And of course, thanks on your effort!
1391/03/9 01:00 ب.ظ
باافتخار لینك شدید ممنونیم ما را لینك كنید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر