تبلیغات
حرف های یک تکواندو کار - چند نمونه تمرین
 
حرف های یک تکواندو کار
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : میثم هکس
نویسندگان
نظرسنجی
کدام بخش به وبلاگ اضافه شود؟








صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
ی از راههای موثر جهت تقویت سرعت و قدرت بازیکنان ، تمرینات پلی متریک است .
اصول حرکت شناسی بر این اصل تاکید دارد که معمولا قبل از هر حرکتی تعدادی از عضلات کشیده می شوند که عکس العمل ان بصورت انقباض ظاهر می شود و باعث تجمع نیرو در عضله می گردد .
بنابر این طبیعی است کششهای فوری و سریع باعث اتحاد و جمع شدن قدرت در عضلات می شود .
در واقع کوتاهترین و سریعترین راه برای یک حرکت موثر، کشش ماهیچه ها می باشد ، بعنوان مثال برای اینکه بتوانید بپرید نیاز است زانوها تا حدی خم شوند و ایجاد کشش در عضلاتی مانند چهار سر ، عضلات باز کننده و همسترینگ است ، که نتیجه ان در نهایت منجر به پریدن می شود .
تمرینات پلی متریک هیچ شباهتی ازنظر بازدهی به انواع تمرینات مانند سرعتی ، قدرتی ویا هوازی ندارد .
بلکه خود از سبکی مستقل بر خوردار است و مکمل سایر انواع تمرینات می باشد ، واین تصور که با تمرینات پلی متریک دیگر نیازی به تمرینات سرعتی و قدرتی نیست کاملا غلط است .
تا کنون مربیان و بازیکنان زیادی از این روش جهت ارتقاء سطح کیفی و تکنیکی خود بهره برده اند .
نکته قابل توجه اینکه تمرینات پلی متریک مستقیما باعث تقویت توان در بازیکنان است واینکه توان در فوتبال چه جایگاهی دارد و هویت آن چیست را مفصلا در آینده به آن می پردازیم .
دکتر اسپازف روسی که ابداع کننده پلی متریک است در مورد آن چنین میگوید که تمرینات پلی متریک در کنار سایر انواع تمرینات نقش هماهنگ کننده و ارتباط دهنده آنها با یکدیگر است .
چند اصل مهم :
· توجه داشته باشید استفاده از وزنه در تمرینات پلی متریک مناسب نیست و بهترین وزنه ، وزن ورزشکار می باشد .
· استمرار و مداومت در تمرینات بسیار حائز اهمیت است
· استفاده از الگوهای مناسب تمرینی متداول ( استفاده از تمرینات مشخص واستاندارد توصیه شده ، به علت تخصصی بودن نوع این تمرینات بهتر است از تغییرات دوری شود )

راهنماییهای مهم :
1. 5 الی 10 دقیقه فعالیت هوازی و سپس 15 دقیقه کشش به تمام گروههای عمده ماهیچه ای
2. پلی متریک را می توان در شروع یک تمرین استقامتی یا کار با توپ انجام داد ویا در پایان یک جلسه تمرین .
3. تمرینات پلی متریک نباید بازیکنان رااز نفس بیاندازویا خسته کند در واقع بازیکنان از انجام آن خسته نمی شوند و احساس نشاط به آنان دست می دهد .
4. 2 دقیقه استراحت بین هر نوبت تمرینی مناسب است این استراحت نباید مطتق باشد ، دویدن آرام یا گام به گام توصیه می شود .
5. تیمهایی که هر روز هفته تمرین می کنند هفته ای 2 جلسه و تیمهایی که یک روز در میان تمرین می کنند هفته ای یک جلسه مناسب است . ( توجه کنید که حداقل زمان بین 2 جلسه پلی متریک باید 48 ساعت باشد )
6. اگر تمرینی باعث درد عضلات شد فورا آن را قطع کنید .

خصوصیات تمرین پلایمتریک :

· این تمرینات نیرو را به قدرت تبدیل ودر نهایت موجب رشد و تقویت توان بازیکنان می شود .
· ایجاد نشاط و شادابی در تمرینات و تنوع حرکاتی
· ارتقاء سطح روحی ورزشکاران
· جهش در قابلیت تکنیکهای فردی و بالا بردن سطح اطمینان به نفس بازیکنان ودر نتیجه تعالی تیمی



چند نمونه از تمرینات پلی متریک :
001 –ایستادن بر روی پا و پرش به کشیدگی کامل بدن در اوج پرش
ورعایت حالت خمیدگی پاها ، توجه کنید این تمرینات باید پیوسته بدون
استراحت در 1 – 2 دقیقه در 2- 3ست انجام شود




002 – توجه کنید سر رو به جلو باشد بهم رسیدن و
برخورد پاها در هوا بسیار مهم است ، این تمرین باید
پیوسته باشد ودرست های 1-2 دقیقه ای





003- تمرین کاملا ساده ومتعارف می باشد
توجه کنید که در هنگام پرش کاملا در هوا
شناور باشد .



004 – این تمرین باید بر روی هر 2 پا به نوبت
انجام دهید توجه کنید بین تعویض پاها فاصله زمانی بوجود نیاید .
شما میتوانید این تمرین را بصورت حرکت رو به جلو انجام دهید
میتوانید در فاصله کوچکتر یا بزرگتر انجام دهید





005 – استفاده از حلقه ضروری نیست ولی باعث دقت و تمرکز
می شود بازیکن پس از رسیدن به پایان مسیر را بصورت مخالف
با این حرکت ادامه دهد و مانع از قطع تمرین شود .



006 – تمرینی ساده ولی پر محتوا به حرکت دستها توجه داشته باشید
یکی از بهترین نوع تمرینات پلی متریک می باشد .


007 – در این تمرین نیز حرکت دستها باعث تحرک
بیشتر می شود . این تمرین را 7 – 8 بار انجام داده و
استراحت 2 دقیقه بین هر ست .

چند نمونه تمرین دیگه اگه مشکلی داشتین بگید براتون توضیح بدم
















نوع مطلب : آموزش، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




1396/05/30 12:33 ب.ظ
Hi, i believe that i noticed you visited my
web site so i came to return the want?.I'm attempting to to find things to improve my
web site!I suppose its good enough to make use of some of your ideas!!
1396/04/6 12:43 ب.ظ
Right here is the perfect website for everyone who would
like to understand this topic. You know so much its almost tough
to argue with you (not that I really would want to?HaHa).
You definitely put a brand new spin on a topic that
has been written about for decades. Excellent stuff, just wonderful!
1396/04/5 12:43 ق.ظ
Incredible quest there. What happened after? Thanks!
1396/02/31 02:50 ق.ظ
Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and
said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell to her ear and
screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.

She never wants to go back! LoL I know this
is entirely off topic but I had to tell someone!
1396/02/25 03:46 ق.ظ
We're a group of volunteers and starting a new
scheme in our community. Your site provided us
with valuable info to work on. You have done a formidable job and our entire
community will be grateful to you.
1389/05/28 11:27 ب.ظ
Hi compatriot
Specialized blog Taekwondo, Taekwondo Popular blog in Iran is your link exchange request.
Thanks
Taekwondo Club under SEYYEDI
سلام هم وطن
وبلاگ تخصصی تكواندو ،پر بازدیدترین وبلاگ تكواندو در ایران از شما درخواست تبادل لینك دارد.
با تشكر
زیر نظر باشگاه تكواندو سیدی

TAEK2.BLOGFA.COMساده(بخش پر بیننده،روزانه بیش از 500 بازدید)ب


TAEK1.BLOGFA.COMبخش گرافیكی
1389/05/19 08:55 ب.ظ
با سلام

فرا رسیدن ماه مبارك رمضان را خدمت شما و بازدیدكنندگان این وبلاگ تبریك و تهنیت عرض میكنیم و امیدوارم همه ما از فضایل این ماه پربركت نهایت بهره را ببریم و این ماه را با سربلندی سپری كنیم . انشاالله


:.:.:.:.:.:.:.::.:.:.:.:.: از طرف تكواندو شهرستان باوی :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;-----------------------------------------;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
1389/05/16 08:56 ق.ظ
سلام . مطالبت خوب و به درد بخوره ولی قالب وبلاگت خیلی خسته كننده است . در ضمن فونت مطالبت هم خیلی كوچیك نمیشه مطالب رو راحت خوند.
1389/05/11 03:20 ق.ظ
سلام. آپم و منتظر حضور گرم شما
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر